Nawet drobne uszkodzenie paczki daje możliwość złożenia reklamacji na usługę kurierską. Sprawdź, jakie działania można podjąć w wypadku otrzymania wadliwej przesyłki dostarczonej przez kuriera.

Gorąco zachęcamy do każdorazowego sprawdzania stanu zewnętrznego opakowania wszystkich przesyłek dostarczanych w obecności przewoźnika w celu sprawdzenia, czy ich stan nie wskazuje, że przesyłka została uszkodzona podczas transportu, lub, że osoba trzecia naruszyła jej stan.
Szczególny niepokój powinno wzbudzić istnienie wgnieceń w kartonie, rozerwanie kartonu, rozerwanie folii, którą owinięta jest paleta, widoczne przez folię uszkodzone towary, odklejona lub naderwane taśma zabezpieczająca, dobiegający z wnętrza przesyłki dźwięk potłuczonego szkła lub przemieszczających się luźno elementów.
Zbadanie stanu zewnętrznego przesyłki jest ważne, ponieważ pozwala podjąć działania mogące ułatwić w późniejszym czasie dochodzenie roszczeń wobec przewoźnika, jeśli do uszkodzenia zawartości przesyłki doszło w trakcie transportu. Sporządzony przez Ciebie protokół szkody jest najtańszym i najłatwiejszym sposobem dowiedzenia tego, że towar został dostarczony Tobie w stanie uszkodzonym lub niepełnym.
Mając na uwadze fakt, że proces pakowania towarów w TIM SA jest utrwalany na filmie, jesteśmy w stanie sprawdzić ilość spakowanego towaru oraz jego stan w chwili zamykania paczki. Brak nieprawidłowości na tym etapie, zwiększa prawdopodobieństwo, że do uszkodzenia lub utraty części towaru doszło w trakcie jego transportu. Sprawdzenie stanu przesyłki pozwala skrócić do minimum czas postępowania reklamacyjnego i ustalenia podmiotu odpowiedzialnego za szkodę. W rezultacie otrzymasz w dużo krótszym czasie towar nieuszkodzony, zgodny z zamówieniem.
UWAGA: W przypadku ujawnienia uszkodzeń towarów doradzamy sporządzenie w obecności przewoźnika protokołu szkody w którym zostaną opisane uszkodzenia. Sugerujemy również wykonanie zdjęcia stanu uszkodzonego towaru w chwili jego odbioru. Protokół szkody można również spisać nie korzystając z gotowego formularza, opisując sytuację własnymi słowami. Prosimy zwrócić wówczas uwagę na takie okoliczności jak: rodzaj opakowania transportowego, charakter i miejsce uszkodzenia opakowania, sposób wypełnienia paczki, opis uszkodzenia towaru.
Informujemy, że kartony wysyłane z TIM SA są zawsze szczelnie wypełnione materiałami izolującymi (papier, worki z powietrzem), w celu zabezpieczenia spakowanych towarów przed swobodnym przemieszczaniem się wewnątrz kartonu.